Siellä tuli kusihätä. Kaupungin keskustan
suurin marketti, mutta vain yksi vessa. Oli varattu. Siis yksi vessa
näin isossa kaupassa! Vaihdan kauppaa.
Sitten kahvilaan.
Edelläni vekslasi nainen sen kanssa, mitä pannaan sämpylän
väliin. Olisikohan juusto hyvä valinta, entä kinkunsiivu?
Myyjätyttö alkoi lisäksi ehdotella erilaisia vihanneksia, mutta ei
tullut mitään. Koska arvasin, että kahvinvalinnan kanssa käy
samalla tavalla – lattea, luttea, kaputsiinoa vai epsressoa, eikä
myyjiä kuin yksi – palasin autolle.
Apteekissakin piti
käydä. Edelläni reseptiasiakkaan lokerossa vanhempi mies
keskusteli reseptin uusimisesta. Mies ei selvästikään ollut mikään
nettinero, eikä farmaseutti ollut asiakaspalvelunero. Vasta pitkän
pohdiskelun jälkeen farmaseutti sanoi, että no joo, kyllä hänkin
sen reseptin voi uusia.
Tällä reissulla ei ollut
onneksi asiaa R-kioskille, jossa nykyisin hoidetaan kaikki muut asiat
paitsi kalan ja pihvilihan ostaminen. Jonotus on sellaista, että
kohta pitää kioskin ovelle panna jonotusnumerolaite.
Parempi
siirtyä entistä enemmän verkkokauppojen hyödyntämiseen, ja
kahvit kannattaa keittää kotona.
kari.naskinen@gmail.com
keskiviikko 10. helmikuuta 2021
Ostetaan tavarat netistä ja keitetään kahvit kotona
Olin äsken
kauppareissulla. Kaupan kassalla nainen oli maksamassa jotakin
margariinipakettia. Tuli kassaneidin kanssa erimielisyyttä hinnasta.
Täti sanoi, että tarjoushinta oli mainoksessa 50 senttiä alempi
kuin mitä kassaneiti koneeseen kirjoitti. Kassaneiti selasi kaupan
tarjousvihkosen kahteen kertaan, mutta ei löytänyt siitä
margariinia, soitti sitten jollekin toiselle, mutta ei alkanut tulla
selvää. Kun siinä olin usemman minuutin seurannut hintaongelman
selvittelyä, jätin ostokseni hihnalle ja ajoin toiseen
kauppaan.